نکات کاربردی مایکروسافت Word

نکات کاربردی مایکروسافت Word
امتیاز کاربران 0

یکی از اختراعات بشر که توانست تحولاتی عظیم را به مراه داشته باشد کامپیوتر و دنیای مربوط به آن می باشد. در کنار آن اینترنت و فضای مجازی نیز مکمل خوبی برای کامپیوتر و برنامه های آن گردید. انچه موجب پیشرفت بیشتر برنامه های کاربردی کامپیوتر گردیده. ارائه این برنامه ها در دنیای اینترنت می باشد به گونه ای که امروزه این دو یعنی کامپیوتر و اینترنت جزئی جدا نشدنی از هم می باشند. در مقاله پیش رو در مورد یکی از شرکت های ارائه دهنده برنامه های کامپیوتری بنام مایکروسافت و نکات کاربردی مایکروسافت Word توضیحاتی خواهیم داد.

آشنایی با مایکروسافت

مایکروسافت نام شرکتی است که در سال 1975 میلادی تاسیس گردید و به بزرگترین فراهم آورنده سیستم عامل در دنیا تبدیل گشته است. امروزه افرادی که به نوعی با کامپیوتر سرو کار دارند و جزو استفاده کنندگان برنامه ویندوز نیز باشند حتما نام مایکروسافت به گوششان خورده است. شرکت مایکروسافت در قالب برنامه های مختلف کار طراحی و اجرای برنامه های اداری را انجام می دهد . از جمله برنامه های معروف این شرکت مایکروسافت آفیس (Office) می باشد. همانگونه که گفته شد و از نام آن پیداست یک مجموعه برنامه برای اجرای امور اداری و رسمی می باشد. نکته دیگر در مورد شرکت مایکروسافت این که به جرات می توان گفت برنامه های مایکروسافت به عنوان بهترین و جامع ترین نوع برنامه در زمینه اداری و دیگر موارد محسوب می گردد .

برخی از برنامه های کاربردی و مهم مایکروسافت آفیس عبارتند از:

نرم افزار اکسل که در زمینه جدول بندی مدیریتی داده های داخل آن استفاده نمایید. ضمن این که در این نرم افزار می توانید به ترسیم برنامه نمودار با رویدادهای عددی نیز بپردازید.

ورد و نکات کاربردی مایکروسافت Word

این برنامه از پرکاربردی ترین و جزو ساده ترین برنامه های مایکروسافت آفیس می باشد که کار ایجاد و ویرایش متون را برای کاربران خود انجام می دهد.

نرم افزار اکسس

این برنام ویژه ذخیره سازی اطلاعات یک مجموعه اداری و یا شرکت های بزرگ می باشد و با استفاده از آن می توان به قدیمی ترین اطلاعات نیز دسترسی داشت.

از دیگر نرم افزارهای مایکروسافت می توان به موارد زیر نیز اشاره نمود:

·         نرم افزار پاورپوینت

·         نرم افزار مایکروسافت Outlook

·         نرم افزار مایکروسافت Publisher

·         نرم افزارمایکروسافت آفیس One Note

هر کدام از این نرم افزارها برنامه های جامعی بوده که می توانند در زمینه های مختلف به کمک کاربران خود بیایند. خوبی نرم افزارهای مایکروسافت بروزرسانی مجدد آنها می باشد که از قبل جهت انجام به اطلاع کاربران خواهد رسید.

نکات کاربردی مایکروسافت Word

در ادامه به چند نکته کاربردی مایکروسافت Word اشاره نموده و در مورد آن توضیحاتی خواهیم داد:

یادگیری استفاده از کلید های میانبر

این مسئله می تواند به کاربر کمک کند تا اطلاعات خود را بهتر ذخیره و دسترسی به آنها را با زدن یک کلید به راحتی مجددا بدست بیاورد مثلا:

·         Ctrl+C

برای کپی کردن متن هایلایت

·         Cttl+A

برای انتخاب و هایلایت متن

و دیگر موارد.

رفع اشتباهات املایی و گرامری

برای این که مطمئن شوید متن شما صحیح و فاقد غلط املایی می باشد می توانید از این ابزار داخلی به عنوان نکات کاربردی مایکروسافت Word استفاده کنید:

"Word Spelling &Grammar

این ابزار کاربردی می تواند غلط های املایی را تصحیح کند.

ذخیره فایل های تان در قالب(PDF)

یکی از پرکاربردترین فرمت ها PDF می باشد که کاربر می تواند فایل های خود را به عنوان فایل از طریق مایکروسافت ورد

ذخیره سازی نماید. برای این کار کافیست بجای Save گزینه Save As را انتخاب نموده تا فهرستی از فرمت ها از جمله PDF در اختیار شما قرار گرفته تا فایل ورد خود را به آن مدل ذخیره نمایید.

نکات کاربردی مایکروسافت Word و "Sketch Oad"

برنامه ورد در مایکروسافت علاوه بر این که امکان اتصال و چسپاندن تصاویر را می دهد، امکان استفاده از برنامه را نیز بصورت آزاد برای کاربر فراهم نموده است. برای استفاده از این برنامه در زیرتب"Draw" می توانید آن را پیدا نمایید که انواع هایلایتر و قلم ها در آن  موجود می باشد.

اقدام به ساخت یک Comment کنید.

ممکن است در طول فعالیت سند یا متنی برای بازبینی بدست شما برسد. بخاطر صرفه جویی در وقت خود می توانید برای رفع اشتباهاتی که در متن یا سند وجود دارد از ابزار "Comment در ورد استفاده کنید تا بصورت کامل خطاها را به شما نشان داده و نسبت به رفع آنها اقدام کنید. ضمن اینکه می توانید نظرات خود را نیز در پایان اضافه کنید.

قرار دادن متن در هر جایی از صفحه که دوست دارید

نکات کاربردی مایکروسافت Word شما را برای قرار دادن متن در هر قسمتی آماده می کند.  ممکن است فکر کنید نشان گذاری و مشخص نمودن جای متن در ورد مشکل باشد. اما با این ترفند به سادگی می توانید به هدف خود دسترسی پیدا کنید. کافیست در هر کجای صفحه که مد نظرتان می باشد دوبار کلیک کنید تا بصورت خودکار مکان مورد نظر شما تنظیم گردد.

قرار دادن تصویر در جای دلخواه

اکنون که ترفند چگونگی جای دادن متن در محل دلخواه خود را در ورد یاد گرفتید برای قرار دادن عکس نیز کافیست ابتدا یک" Text Box " ساده وارد سند خود نمایید . کادر Text Box" را در محل مورد نظر خود که می خواهید تصویر در آنجا قرار گیرد. منتقل نمایید در این مرحله حاشیه های Text Box را پاک و عکس را در آن قرار دهید. نکته مهم این که تصویر به اندازه Text Box خواهد شد. به هنین خاطر حتما از قبل در مورد اندازه و تطابق عکس برنامه ریزی کنید.

سخن پایانی

ابزارها و ترفند های زیادی به عنوان نکات کاربردی مایکروسافت Word وجود دارد که می تواند شما را در جهت بهبود پروژه های اساسی یاری کند. در مقاله نکات کاربردی مایکروسافت Word جهت اطلاع شما عزیزان در سایت لوکس فایل به همین چند مورد بسنده نموده ایم. شما توسط نرم افزار ورد می توانید کتاب خود را بنویسید و در سایت لوکس فایل به وسیله سیستم همکاری در فروش فایل لوکس فایل آن را بفروشید

اگر تمایل دارید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید، لینک زیر را کپی کنید و در محل مورد نظر قرار دهید.
(برای کپی کردن لینک، دست خود را روی کادر زیر نگه دارد و بعد کپی کنید)
نکات کاربردی مایکروسافت Word
https://looksfile.com/article/69/view

نظرات کاربران

مجوزها،گواهینامه ها و بانکهای همکار

لوکس فایل | فروشگاه ساز رایگان فروش فایل دارای نماد اعتماد الکترونیک از وزارت صنعت و همچنین دارای قرارداد پرداختهای اینترنتی با شرکتهای بزرگ به پرداخت ملت و زرین پال و آقای پرداخت میباشد که در زیـر میـتوانید مجـوزها را مشاهده کنید