نکات مهم برای انتخاب نام دامنه سایت

نکات مهم برای انتخاب نام دامنه سایت
امتیاز کاربران 0

اگر شما هم جزء ان دسته از افرادی می باشید که قرار است به تازگی اقدام به راه اندازی یک سایت کنید،باید نکاتی را بدانید.

ولی شما احتمالاً با بعضی از اصطلاحات و لغات این حوزه اشنایی کامل ندارید، شما می توانید با دانستن این اطلاعات سرعت پیشرفت خود و سایت تان را چند برابر کنید. یکی از اصطلاحات بسیار مهم که حتما شما باید با ان اشنایی داشته باشید اصطلاح یا کلمه دامنه می باشد. شما باید بدانید که دامنه چیست؟ و در وب سایت چه کاربردی دارد؟ در واقع دامنه همان اسم سایت شما می باشد، فهمیدن این موضوع کار اصلاً دشواری نیست. ما در این مقاله قصد داریم که به بررسی دامنه و به شکل ویژه به بررسی نکات مهم برای انتخاب نام دامنه سایت بپردازیم، پس اگر شما نیز مایل به کسب اطلاعات در این زمینه هستید. تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

دامنه چیست؟

قبل از اینکه به بررسی نکات مهم برای انتخاب نام دامنه سایت بپردازیم، لازم است که شما با معنی و مفهوم دامنه اشنا شوید. دامین یا همان دامنه ادرس سایت شما می باشد، در واقع دامنه همان ادرسی است که کاربر در نوار مرورگرشما مشاهده می کند. با توجه به این موضوع که اینترنت به عنوان یک شبکه جهانی از شبکه های مختلف و سایت های گوناگون تشکیل شده است، هر کدام از این شبکه ها دارای ادرس یاURL مختص به خود می باشند . در واقع از این طریق کاربران قادر به شناسایی شما می باشند.

به شکل کلی می توانیم بگوییم، که دامنه در برگیرنده نام سایت شما می باشد که به وسیله ان کاربران می توانند از طریق جستجو سایت مورد نظر خود را پیدا کنند.به وجود امدن دامنه باعث شده است که کاربران به راحتی بتوانند سایت خود را پیدا کنند، با توجه به اهمیت این موضوع داشتن یک نام دامنه یا دامین مناسب می تواند باعث شود که کاربران راحت تر سایت شما را پیدا کنند.

بررسی نکات مهم برای انتخاب نام دامنه سایت

داشتن نام دامنه خوب باعث می شود که کاربران نام سایت شما در ذهنشان حک شود. در طرف مقابل انتخاب نام دامنه نامناسب می تواند باعث فراری دادن کاربران شود. پس شما در انتخاب نام دامنه و دامین سایت خود باید بیشترین دقت را داشته باشید. برای انتخاب یک نام دامنه مناسب باید نکاتی را در نظر بگیرید این نکات عبارتند از:


استفاده از پسوند مناسب برای نام دامنه

در مورد انتخاب پسوند نام دامنه شما باید بدانید که هنوز هم COM بهترین گزینه برای پسوند می باشد. طبق اخرین پژوهش ها و تحقیقات به عمل امده 43 درصد از همه نام های دامنه دارای این پسوند می باشند. چرا که دات کام اشناترین پسوند برای سایت ها می باشد. این پسوند به راحتی در خاطر می ماند، هرچند سایت های موفقی با پسوند orgو net نیز وجود دارند اما برای شما به عنوان کسی که تازه قرار است نام دامنه خود را استفاده کند پسوند دات کام مناسب تر می باشد.

استفاده از نام یک برند در نام دامنه

یکی دیگر از نکات مهم برای انتخاب نام دامنه سایت استفاده از نام یک برند در دامنه می باشد. همواره برندسازی بهتر از انتخاب نام دامنه عمومی است. سعی کنید برندتان با نام دامنه شما یکی باشد تا در یاد بازدیدکنندگان نقش ببندد و دوباره به ان مراجعه کنند. توجه داشته باشید که نام دامنه دارای برند نامی منحصربه فرد و برجسته در رقابت میان کسب و کارهای مشابه می باشد. ولی یک نام دامنه عمومی پر از کلید واژه ها و غیرقابل یاداوری است.

امکان تلفظ ساده نام دامنه

یکی دیگر از نکات مهم برای انتخاب نام دامنه سایت که باید به ان توجه کنید، این است که تلفظ نام دامنه را ساده کنید. توجه داشته باشید که اگر تعداد کاراکترهای نام دامنه فراتر از انگشتان دست باشند پس احتمال تلفظ نادرست انها نیز به وجود می اید. نام دامنه ساده به راحتی با تبلیغ دهان به دهان یا کلامی منتشر می شود و به راحتی شما می توانید ان را به دوستان و مشتریان احتمالی خود معرفی کنید. پس این نکته را برای نامگذاری دامنه سایت خود حتما در نظر داشته باشید.

سایر نکات مهم برای انتخاب نام دامنه سایت

بجز نکات مهمی که ذکر کردیم نکات دیگری در نامگذاری صحیح و خوب دامنه سایت وجود دارد. این نکات مهم عبارتند از: انتخاب نام کوتاه برای دامنه، استفاده از سایت های سازنده نام دامنه و تکراری نبودن نام دامنه همگی نکاتی می باشند که شما برای نامگذاری سایت خود یا همان انتخاب دامنه سایت باید به ان توجه داشته باشید.

امیدواریم که با مطالعه این مقاله در سایت لوکس فایل مرجع فروش فایل اطلاعات کافی در مورد نکات مهم برای انتخاب نام دامنه سایت به دست اورده باشید.

اگر تمایل دارید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید، لینک زیر را کپی کنید و در محل مورد نظر قرار دهید.
(برای کپی کردن لینک، دست خود را روی کادر زیر نگه دارد و بعد کپی کنید)
نکات مهم برای انتخاب نام دامنه سایت
https://looksfile.com/article/82/view

نظرات کاربران

مجوزها،گواهینامه ها و بانکهای همکار

لوکس فایل | فروشگاه ساز رایگان فروش فایل دارای نماد اعتماد الکترونیک از وزارت صنعت و همچنین دارای قرارداد پرداختهای اینترنتی با شرکتهای بزرگ به پرداخت ملت و زرین پال و آقای پرداخت میباشد که در زیـر میـتوانید مجـوزها را مشاهده کنید