چند دلیل استفاده از لینکدین

چند دلیل استفاده از لینکدین
امتیاز کاربران 0

 در خیلی از موارد ما با شنیدن نام شبکه های اجتماعی اولین چیزی که به ذهنمان میرسد تلگرام و اینستاگرام  می باشد . اکثر این شبکه ها بیشتر برای سرگرمی به وجود آمده اند. اما قرار نیست که همه شبکه های اجتماعی از شیوه و سبک و سیاق یکسانی پیروی کنند، یکی از شبکه هایی که مسیر و هدفش از سایر شبکه های اجتماعی جدا می باشد، لینکدین است. این شبکه یک شبکه حرفه ای می باشد که برای شکل گرفتن ارتباطات کاری و بهتر شدن کسب و کارها به وجود آمده است. 

با توجه به اینکه امروزه خیلی از کسب و کارها به صورت مجازی انجام میشوند، پس بهتر است که ما برای معرفی تخصص خود و یا برای آشنایی با متخصصین حوزه فعالیت خودمان از شبکه هایی مانند لینکدین بیشترین استفاده را ببریم. اما شاید سوال پیش بیاد که چرا باید از این شبکه استفاده کنیم؟ جواب این سوال را ما در این مقاله تحت عنوان چند دلیل استفاده از لینکدین به شما داده ایم؟ پس تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

 

لینکدین چیست؟

 

در این قسمت از مقاله بهتر است قبل از اینکه به برسی چند دلیل استفاده از لینکدین بپردازیم، ابتدا بدانیم لینکدین چیست؟

لینکدین یک شبکه می باشد، که خیلی از افراد با تخصص های مختلف در آن عضو میشوند و با هم حرفه های کار خود ارتباط برقرار میکنند. هدف لینکدین و افرادی که در این شبکه فعالیت دارند ارتباط کاری، اشتراک گذاری دانش و مهارت یا پیدا کردن بهترین شغل می باشد. در مورد تاریخچه این شبکه باید بگویم که این شبکه اجتماعی بزرگ در سال 2002 راه اندازی شد و در سال 2003 در دسترس کاربران اینترنت قرار گرفت. شاید کسی که برای اولین بار وارد لینک میشود از فضای رسمی و خشک آن کمی تعجب کند ولی بعد از مدتی متوجه می شود که همه چیز درست و اصولی پیش میرود. به شکلی که انگار شما در محل کار حضور دارید. شما میتوانید با استفاده از لینکدین به بهترین شکل ممکن توانایی های خود را در زمینه های مختلف به افرادی که مایل به استفاده از تخصص شما هستند ارائه دهید . البته دلایل دیگری وجود دارد که شما باید از لینکدین استفاده کنید.

 

بررسی چند دلیل استفاده از لینکدین

با توجه به توضیحاتی که در قسمت های قبلی مقاله در مورد لینکدین دادیم باید بگوییم که این شبکه، شبکه ای می باشد که شما بتوانید علاوه بر اینکه کار متناسب با حرفه ای خود را پیدا کنید با حرفه های مشابه و همکاران خود آشنا شوید. اما دلایل دیگری برای حضور و استفاده از لینکدین وجود دارد.

چند دلیل استفاده از لینکدین عبارتند از:

 

ارتباط مجدد با دوستان قدیمی

یکی از دلایل استفاده از لینکدین می تواند، ارتباط مجدد شما با دوستان قدیمیتان باشد، امروزه اکثر افرادی که برای خود کسب و کاری دارند، دارای یک اکانت در شبکه های اجتماعی می باشند. در شرایطی که دوستان قدیمی شما در  دانشگاه نیز در این زمینه فعالیت داشته  و دارای اکانت باشند، شما می توانید با جستجوی حرفه ای که در صفحه قرار داده شده است و فقط با نوشتن نامشان آنهارا پیدا کنید و با یکدیگر در ارتباط باشید.

 

ارتباط با متخصصین

یکی دیگر از دلایل استفاده از لینکدین این است، که شما با متخصصین حوزه فعالیت خود در ارتباط باشید، در این شبکه گروه های زیادی وجود دارند که هر کدام هدف خاص و منحصر به فرد خود را دنبال می کنند، شما می توانید با پیدا کردن این گروه ها و فعالیت در آنها با متخصصین حوزه کاری خود آشنا شده و با آنها در ارتباط باشید و از این طریق باعث پیشرفت کسب و کار خود شوید.

 

پیدا کردن شغل

یکی از بهترین مکان ها برای پیدا کردن شغل استفاده از لینکدین می باشد.شما برای اینکه بتوانید شغل خود را سریعتر پیدا کنید باید پروفایل خود را حرفه ای طراحی کنید، برخی از شرکت ها در پست های خود آگهی استخدام قرار می دهند و شما می توانید برای آنها رزومه خود را ارسال کنید و از این طریق شغل مورد نظر خود را پیدا کرده و از طریق آن کسب درآمد کنید.

 

توسعه شغل و بازاریابی

یکی دیگر از چند دلیل استفاده از لینکدین توسعه شغل و بازاریابی می باشد. همانطور که گفته شد یکی از بهترین مکان ها برای بهینه سازی سایت که شما در آنجا می توانید پست های سایت خود را به اشتراک بگذارید و از این طریق به پیشرفت سایت خود کمک کنید شبکه لینکدین می باشد. همین کار باعث توسعه شغل شما شده و از طرفی شما با این کار برای شغل و حرفه خود بازاریابی کرده اید.

 

گرفتن کمک از دیگران

شما هرچقدر که در کل خود متخصص باشید مسلماً در بعضی از مواقع نیاز به کمک دارید. اگر شما در زمینه ای که تخصص دارید به مشکلی برخوردید  لینکدین بهترین شبکه برای رفع این مشکل می باشد. چرا که در این شبکه متخصصین  زیادی درحوزه شما وجود دارند که می توانند به شما برای رفع مشکلات آن کمک کنند.

 

امیدوارم که با مطالعه این مقاله در سایت لوکس فایل مرجع تخصصی بازاریابی فایل متوجه چند دلیل استفاده از لینکدین شده باشید.

اگر تمایل دارید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید، لینک زیر را کپی کنید و در محل مورد نظر قرار دهید.
(برای کپی کردن لینک، دست خود را روی کادر زیر نگه دارد و بعد کپی کنید)
چند دلیل استفاده از لینکدین
https://looksfile.com/article/79/view

نظرات کاربران

مجوزها،گواهینامه ها و بانکهای همکار

لوکس فایل | فروشگاه ساز رایگان فروش فایل دارای نماد اعتماد الکترونیک از وزارت صنعت و همچنین دارای قرارداد پرداختهای اینترنتی با شرکتهای بزرگ به پرداخت ملت و زرین پال و آقای پرداخت میباشد که در زیـر میـتوانید مجـوزها را مشاهده کنید