استفاده از تست دیسک برای انتخاب نیرو انسانی

استفاده از تست دیسک برای انتخاب نیرو انسانی
امتیاز کاربران 0

در زمان های گذشته انتخاب نیرو یک پروسه زمان بر و طولانی بود و معمولاً با مراجعه داوطلبان به دفتر و یا محل کار و پر کردن فرم های مربوطه صورت میگرفت،اما با پیشرفت علم و تکنولوژی امروزه انتخاب نیرو و استخدام آن جنبه دیگری پیدا کرده است. 

به وجود آمدن تستهای روانشناختی باعث شده تا کارفرمایان بهترین انتخاب را برای استخدام نیرو داشته باشند. یکی از روش های مدرن برای شناخت تمایلات و رفتارهای افراد تست شخصیت شناسی دیسک می باشد.با توجه به  توسعه جوامع و اجتماعات بزرگ و کوچک الگوهای رفتاری شکل گرفته میان انسان ها پیچیده تر شده است. و برای شناخت بیشتر متقاضیان کار نیاز به تست های مانند تست دیسک میباشد.

اما این که تست دیسک چیست؟ و چگونه به ما برای انتخاب نیرو کمک میکند؟ موضوعی است که ما در این مقاله تحت عنوان استفاده از تست دیسک برای انتخاب نیرو به آن خواهیم پرداخت، پس،تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

 

تست دیسک چیست؟

تست دیسک یکی از انواع تست های شخصیت شناسی می باشد، که برای اولین بار در سال 1928 توسط شخصی به نام مال تون مارستون به وجود آمد. هدف اصلی این تست ارزیابی رفتار افراد به ساده ترین روش در کمترین زمان ممکن است. این روانشناسی افراد را به چهار الگوی رفتاری سلطه گری تاثیرگذار باسوادی و وظیفه شناس تقسیم میکند. چند سال بعد از به وجود آمدن این تست و با کمک دانشمندان دیگر این حوزه الگو ها به 15 تیپ شخصیتی تقسیم شدند. در مورد تست شخصیت شناسی دیسک باید بگوییم که با انجام این تست اولویت افراد برای زندگی کاری و شخصی معین می شود،خیلی از افراد با کمک این تست می تواند در مسیرهای مشخص برای رسیدن به موفقیت حرکت کنند. برای مثال در صورتی که فردی برون گرا قصد انتخاب رشته تحصیلی داشته باشد با اشراف از آن شخصیت خود تصمیمات بهتری برای انتخاب رشته اتخاذ می کند.امروزه از تست دیسک برای استخدام نیرو نیز استفاده می شود.این تست  یک آزمون ارزیابی رفتار شناسی می باشد که به کارفرمایان کمک می کند تا بهترین انتخاب را برای نیرو داشته باشند.

استفاده از تست دیسک برای انتخاب نیرو به چند دلیل انجام می شود که مهمترین آنها عبارتند از:

 

افزایش دقت در استخدام

یکی از دلایل استفاده از تست دیسک برای انتخاب نیرو افزایش دقت در استخدام نیرو می باشد. ارزیابی های به عمل آمده با استفاده از تست دیسک ویژگی های رفتاری کلیدی پیش بینی کننده موفقیت در یک فرد را در نقشی  مشخص شناسایی می کند. با استفاده از آزمون دیسک شما می توانید به شکل دقیق نقاط ضعف و قوت فرد متقاضی کار را بررسی و آن را با ویژگی های رفتاری نقشی که میخواهید او ایفا کند تطبیق دهید.

 

افزایش همکاری تیمی

یکی دیگر از دلایل استفاده از تست دیسک برای انتخاب نیرو افزایش همکاری تیمی می باشد. درگیری در محل کار معمولاً بیشتر مواقع به خاطر تفاوت های شخصیتی به وجود می آید. البته این مسئله کاملاً قابل پیشگیری می باشد. برای جلوگیری از این اتفاق کافی است شما با استفاده از آزمون یا تست دیسک تیم خود را انتخاب کنید. تا از بروز این مشکلات در بین افراد گروه خود خودداری کنید. تست رفتارشناسی دیسک به شما کمک می کند تا تیپ های شخصیتی را رمزگشایی کنید و بتواند رفتار آنها را با هم تیمی های دیگر پیش بینی کنید.

 

افزایش قدرت رهبری

در بیشتر مواقع رهبران بزرگ همدلی بالایی نسبت به زیر مجموعه های خود را دارا می باشند. این به این معنی است که رهبران  مجموعه های خود را به خوبی درک می کنند، آنها سبک رفتاری کارکنان را به خوبی می شناسند و می توانند به اعماق قلب آنها نفوذ کنند. برای اینکه شما بتوانید یک رهبر خوب باشید باید سبک های شخصیتی پرسنل خود را بشناسید. به همین دلیل می توانید از تست دیسک برای انتخاب نیروی کار خود استفاده کنید.

 

ایجاد انگیزه و حفظ کارکنان

یکی دلایل استفاده از تست دیسک برای انتخاب نیرو ایجاد انگیزه و حفظ کارکنان می باشد.شما با استفاده از تست دیسک می توانید ارزش های افراد را به خوبی شناسایی کنید و مسیر هموارتری را برای افزایش انگیزه آنها مشخص کنید. انگیزه ها و ارزش های فردی می تواند تاثیر مستقیمی بر عملکرد کارکنان و نیروهای شما بگذارد، وقتی شخصیت آنها را با تست یا آزمون دیسک شناسایی کنید به خوبی می توانید این موضوع را تشخیص دهید که چه چیزها و چه کارهایی میتواند انگیزه نیروی شما را افزایش دهد.

 

امیدوارم که با مطالعه این مقاله در لوکس فایل به عنوان فروشگاه ساز  فروش فایل اطلاعات کافی در مورد دلایل استفاده از تست دیسک برای انتخاب نیرو را به دست آورده باشید.



اگر تمایل دارید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید، لینک زیر را کپی کنید و در محل مورد نظر قرار دهید.
(برای کپی کردن لینک، دست خود را روی کادر زیر نگه دارد و بعد کپی کنید)
استفاده از تست دیسک برای انتخاب نیرو انسانی
https://looksfile.com/article/76/view

نظرات کاربران

مجوزها،گواهینامه ها و بانکهای همکار

لوکس فایل | فروشگاه ساز رایگان فروش فایل دارای نماد اعتماد الکترونیک از وزارت صنعت و همچنین دارای قرارداد پرداختهای اینترنتی با شرکتهای بزرگ به پرداخت ملت و زرین پال و آقای پرداخت میباشد که در زیـر میـتوانید مجـوزها را مشاهده کنید