درآمد غیرفعال چیست؟ 20 ایده برای کسب درآمد غیرفعال

درآمد غیرفعال چیست؟ 20 ایده برای کسب درآمد غیرفعال
امتیاز کاربران 0

از دیرباز برای گذران زندگی نیاز به کار کردن و کسب درآمد جزء اصلی و لاینفک و روزمره بوده است. خیلی از افراد مجبورند بدون سرمایه ای برای دیگران کار کنند. گروهی از افراد باکسب دانش و تحصیلات عالیه در زمینه های مختلف به فعالیت اقتصادی می پردازند. ضرب المثلی قدیمی است که می گوید هر کسی باید نون بازوی خودش رو بخوره! هرچند واقعیت امر نیز نشان دهنده تلاش برای کسب درآمد می باشد. ولی امروزه بجز کار کردن برمبنای نیروی بدن از روش های دیگری بدون حضور فیزیکی نیز می توان کسب درآمد نمود. در مقاله پیش رو در مورد درآمد غیر فعال، تعریف این نوع درآمد و ایده های کسب و کاری توضیحاتی خواهیم داد.

تعریف درآمد غیرفعال

همانگونه که از نام آن مشخص است به درآمدی که نیاز به حضور فرد نداشته باشد درآمد غیرفعال گفته می شود. به عبارت دیگر شما منبع کار و درآمدی دارید که غیرحضوری برای فرد کسب سرمایه دارد. نمونه کوچک از این کسب درآمد اجاره محل زندگی یا کسب به فرد دیگری است. البته در مورد اینگونه فعالیت اقتصادی ایده های زیادی وجود دارد. در ادامه به توضیح درمورد 20 ایده در زمینه درآمد غیرفعال خواهیم پرداخت

20 ایده برای کسب درآمد غیرفعال

با توجه به پیشرفت دنیای دیجیتال و فضای مجازی بیشترین ایده ها مربوط به فضای مجازی می باشد که برخی از این موارد عبارتند از:

راه اندازی فروشگاه اینترنتی

یکی از ایده های کسب درآمد غیر فعال راه اندازی فروشگاه اینترنتی می باشد. اگر در این زمینه بتوانید تحقیق کاملی کرده و بعد از آن با توجه به نیاز جامعه بتوانید فروشگاهی را راه اندازی کنید می توانید به موفقیت دست یابید. البته نکته مهم در این مورد کسب تجربه و اقدامات صحیح و منطقی می باشد.

تولید محتوا در درآمد غیرفعال

از دیگر مواردی که می توان از آن به عنوان ایده جالبی برای کسب درآمد غیرفعال نام برد تولید محتوا در فضای مجازی مانند اینستاگرام، یوتیوپ، تلگرام و دیگر موارد می باشد. امروزه فعالیت در این زمینه اگر بر مبنای اصول و آموزش های علمی آن باشد می تواند منبع درآمدزایی باشد.

وبلاگ نویسی

از دیگر مواردی که می توان به عنوان ایده ای برای کسب درآمد غیر فعال بر روی آن فعالیت نمود وبلاگ نویسی است البته این کار منوط به گذراندن دوره های آموزشی و کسب تجربه در این زمینه می باشد.

ساخت اپلیکیشن

اگر شما به عنوان یک نفر برنامه نویس در حال ارائه خدمات هستید می توانید برنامه های مختلفی طراحی و اجرا کنید. برای این کار می توانید از دو طریق اقدام کنید:

از طریق فروش برنامه تولیدی خود به افرادی که قصد استفاده از آن را دارند.

راه دوم ارائه برنامه بصورت رایگان و با ساخت اپلیکشن فروش و آپدیت آن کسب درآمد کنید.

برگزاری کلاس ها و دوره های آنلاین

از دیگر راهکارهای کسب درآمد غیرفعال برگزاری کلاس های آنلاین در زمینه های تخصصی می باشد . شما ممکن است در زمینه ای تخصص کافی را کسب کرده باشید می توانید تخصص خود را از طریق برگزاری کلاس های آنلاین در اختیار دیگران قرار داده. برای دوره های برگزاری کلاس های خود شهریه دریافت کنید.

تهیه مقالات علمی

در سالهای اخیر یکی از منابع درآمد غیرفعال که در فضای مجازی دیده شده و اتفاقا با استقبال زیادی نیز مواجه گردیده تهیه و فردش مقالات علمی می باشد. اگر توانایی تحقیق، تدوین و تکمیل اینگونه مقالات را دارید می توانید از آن به عنوان روش کسب درآمد غیر فعال استفاده کنید.

بازاریابی اینترنتی

از پرطرفدارترین و موفق ترین ایده های کسب درآمد غیرفعال بازاریابی می باشد . البته بایستی گفت فعالیت در این امر نیاز به آموزش و تجربه بالایی دارد.

تبلیغات اینترنتی

با توجه به همه گیر شدن فضای مجازی و پیشرفت این مقوله در دنیای تجارت و کسب و کار یکی از گزینه های کسب درآمد غیر فعال فعالیت در زمینه تبلیغات اینترنتی می باشد. البته کسب آموزش های لازم در این زمینه فعالیتی مهم می باشد.

ساخت تیزر های تبلیغاتی

فعالیت در زمینه ساخت تیزرهای تبلیغاتی نیز می تواند ایده مناسبی برای کسب درامد غیر فعال باشد.

فعالیت در یوتیوپ با ساخت فیلم از دیگر فعالیتهایی که در زمینه اقتصادی می تواند راهگشا و کمک کننده موثری در جذب درآمد باشد ساخت فیلم در یوتیوپ می باشد. اگر فیلم های تولید شده شما بازدید بالایی داشته باشد درصدی از درآمد تبلیغات توسط گردانندگان یوتیوپ به شما تعلق می گیرد.

عکاسی

عکاسی یکی دیگر از منابع درآمدی در کسب درآمد است. اگر کمی به دنیای هنر و عکاسی علاقه مند باشید می توانید با کمی آموزش عکس های زیبا با سوژه های خاص تهیه نموده و در فضای مجازی به معرض فروش بگذارید. اگر بتوانید برای فروش عکس های خود سایتی بسازید در این زمینه می توانید موفقیت بیشتری کسب کنید.

سرمایه گذاری در بازار ارز

از دیگر موارد کسب درآمد غیرفعال که می تواند راهی موفقیت آمیز برای شما باشد سرمایه گذاری در بازار ارز است. البته امروزه بازار ارز دیجیتال نیز رونق زیادی دارد که حتما بایستی با اطلاع کامل و بعد از کسب تجربه کافی اقدام به فعالیت در این زمینه کنید و گرنه محکوم به شکست خواهید بود.

خرید و فروش ملک

اگر دارای سرمایه بالا هستید می توانید اقدام به خرید و فروش ملک کنید. البته بدون سرمایه نیز می توانید با واسطه گری اقدام به خرید و فروش ملک برای دیگران نموده و پورسانت مناسب دریافت کنید.

خرید و فروش سهام

بازار خرید و فروش سهام یا بازار بورس از جمله ایده های مناسب برای کسب درآمد غیر فعال می باشد که حتما بعد از تعلیم و آموزش های لازم می توانید در این زمینه فعالیت کنید.

فروش محصولات دیجیتال

با توجه به افزایش فعالیت های اقتصادی در دنیای دیجیتال و فضای مجازی می توانید در این زمینه نیز به کسب درآمد بصورت غیر فعال بپردازید.

نوشتن کتب الکترونیکی

اگر کمی مهارت بکار ببرید می توانید با نوشتن کتب در فضای مجازی و دیجیتال خصوصا کتابهای مورد نیاز دانش آموزان و دانشجویان اقدام به فروش آنها نمایید. شما می توانید در سایت لوکس فایل اقدام به فروش فایل های مختلف کنید. کافی است وارد سایت لوکس فایل شوید و فروشگاه خود را به رایگان ایجاد کنید.

طراحی، ساخت و فروش وب سایت فروشگاهی

امروزه خیلی از فروشگاه ها نیازمند به فعالیت در فضای مجازی نیز هستند. با طراحی و ساخت سایت های فروشگاهی ویژه مشاغل مختلف می توانید به کسب درآمد غیر فعال در سطح بالایی دست یابید.

میزبانی( اجاره اشتراکی املاک)

یکی از راه های کسب درآمد غیر فعال اجاره محل سکونت یا دفاتر تجاری بصورت اشتراکی می باشد. بدین معنی که می توانید بخشی از محل کار خود را به عنوان دفتر کار اجاره دهید و کسب درآمد کنید . این مسئله در مورد اماکن مسکونی نیز قابل اجرا می باشد.

راه اندازی فروشگاه اینترنتی خدمات چاپی

امروزه چاپ بر روی البسه و یا ظروف می تواند منبع درآمد خوبی باشد. برای این کار می تواند از طریق فضای مجازی اقدام به جذب مشتری نمایید. حتی اگر خودتان نیز امکاناتی در اختیار ندارید می توانید از طریق فضای مجازی به جذب مشتری برای کارگاه های دیکر فعالیت نموده و پورسانت دریافت کنید .

راهنمای گردشگری

خیلی از مواقع می توانید از طریق فضای مجازی به جذب گردشگر پرداخته و ضمن فعالیت در این زمینه با جذب گردشگر برای موسسات پورسانت دریافت کنید.

سخن پایانی

انجام فعالیت و کسب درآمد غیرفعال امروزه نیاز به مطالعه و کسب تجربه دارد. در این زمینه قبل از اقدام به هر کاری بهتر است به کسب آموزش و مهارت های کافی اقدام کنید, در سایت لوکس فایل هم میتوانید درآمد غیر فعال داشته باشید کافیه فقط در این سایت فایل آپلود کنید و درخواب هم بدون هیچ تخصصی درآمد کسب کنید

اگر تمایل دارید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید، لینک زیر را کپی کنید و در محل مورد نظر قرار دهید.
(برای کپی کردن لینک، دست خود را روی کادر زیر نگه دارد و بعد کپی کنید)
درآمد غیرفعال چیست؟ 20 ایده برای کسب درآمد غیرفعال
https://looksfile.com/article/74/view

نظرات کاربران

مجوزها،گواهینامه ها و بانکهای همکار

لوکس فایل | فروشگاه ساز رایگان فروش فایل دارای نماد اعتماد الکترونیک از وزارت صنعت و همچنین دارای قرارداد پرداختهای اینترنتی با شرکتهای بزرگ به پرداخت ملت و زرین پال و آقای پرداخت میباشد که در زیـر میـتوانید مجـوزها را مشاهده کنید