جلوگیری از بهم ریختن فونت در WORD

جلوگیری از بهم ریختن فونت در WORD
امتیاز کاربران 0

 استفاده از کامپیوتر و برنامه های موجود و طراحی شده در آن یکی  از اصلی ترین و ضروری ترین مواردی است که قبل از شروع هر کاری به آن نیازمند هستیم. امروزه شرکت ها و ادارات به عنوان یک نیاز اصلی استفاده از WORD را سرلوحه امور خود قرار داده اند. در مقاله پیش رو هم پیرامون WORD و معنی آن و هم در مورد جلوگیری از بهم ریختن فونت در WORD توضیحاتی خواهیم داد.

تعریف WORD

در انگلیسی WORD به معنای کلمه بکار برده می شود و در اصطلاح مربوط به کامپیوتر به عنوان نرم افزار مربوط به کلمات و ویرایش آن محسوب می گردد. به عبارت دیگر و در یک تعریف کامل تر می توان گفت WORD یک نرم افزار برای تایپ کردن می باشد که پرسنل ادارات و شرکت ها بایستی با آن آشنایی داشته باشند. نرم افزار WORD  جزو نرم افزارهای آفیس و پرکاربری می باشد که اغلب مورد استفاده قرار می گیرد. جلوگیری از بهم ریختن فونت در WORD نیز تکنیک هایی دارد که شما می توانید از ان استفاده کنید.

امکانات نرم افزار (WORD)

این امکانات عبارتند از:

·         امکان انتشار مستقیم متن های داخل برنامه WORD به دوستان و افرادی که مایل هستید بفرستید. این امکان از طریق ایمیل و یا وبلاگ میسر می باشد.

·         امکان ساخت جدول و فرم های مختلف مورد نیاز

·         امکان اضافه نمودن عکس، ایموجی و شکلک در کنار متن ها

·         امکان اضافه نمودن فرمول هایی که از قبل آماده نموده اید.

·         امکان تغییر فونت متن، رنگ و نوشته

·         تغییر سایز متن و دیگر موارد مورد نیاز

·         امکان ذخیره سازی فایل های متنی به صورت PDF و فایل های مرتبط با آن

جلوگیری از بهم ریختن فونت در WORD

افرادی که با کامپیوتر و برنامه های مختلف و فونت سروکار دارند ممکن است در برخی موارد با این مسئله مواجه شوند که کلمات به خوبی در کنار یکدیگر قرار نگیرند. حتی این امکان نیز وجود دارد که متنی را برای شخص دیگری ارسال کنید و بصورت نامتعارف و درهم ریخته دریافت کنید. در خیلی از موارد نیز فایل WORD را برای چاپ کردن به بیرون برده اید و با این مشکل مواجه شده اید. برای اینکه با چنین مشکلی مواجه نشوید در ا امه مقاله راهکارهایی را به شما پیشنهاد می کنیم که می توانید این مشکل را حل  کنید. راهکارها برای جلوگیری از بهم ریختن فونت در WORD عبارتند از:

ممکن است وقتی فایلی را از کامپیوتر خود بر روی یک کامپیوتر دیگر اجرا می کنید فونت های فایل شما بهم بریزد.  به این دلیل می باشد که کامپیوتر دوم (یا مقصد) فونت های شما را ندارد. برای حل این مشکل این راهکار را بکار ببرید. فونت های خود به فایل WORD بچسپانید. به همین راحتی زمانی که فایل را بر روی کامپیوتر دیگر باز می کنید مشکلی نخواهید داشت.

تایپ فارسی و انگلیسی و بهم ریختن فونت

مورد دیگر از بهم ریختگی فونت بدین صورت می باشد که امکان دارد هنگام تایپ فارسی و انگلیسی در WORD دچار جابجایی و بهم ریختگی کلمات و یا عبارات در یک سطر گردید. برای جلوگیری از بهم ریختن فونت در WORD نیز راهکار زیر پیشنهاد می گردد:

ابتدا برنامه WORD را باز نموده و وارد سربرگ Home شوید . از قسمت برنامه(Program) به تنظیمات زیر بروید:

در نرم افزار WORD بصورت پیش فرض جهت نوشته از سمت جپ به راست می باشد. بایستی زمان نوشتن متون فارسی به این مسئله توجه نموده و به حالت راست به چپ تغییر دهید. البته در هنگام تایپ فارسی تنها مشخص نمودن این بخش کافی نبوده بلکه بایستی به راست چین کردن نوشته نیز دقت شود. با استفاده از این راهکار دیگر هنگام نوشتن اسناد به دو زبان مختلف در WORD  به مشکل بر نخواهید خورد.

مشکل بهم ریختن فونت در PDF

در برخی مواقع ممکن است هنگام تبدیل PDF به WORD با  مشکل بهم ریختگی کلمات مواجه شوید.  برای جلوگیری از بهم ریختن فونت در WORD این راهکار را به شما پیشنهاد می کنیم:

قبل از هر اقدامی از نصب بودن مرورگر کروم بر روی سیستم خود مطمئن گردید. بعد از اطمینان از این مسئله بر روی فایل پی دی اف(PDF)سمت راست را کلیک کنید و از گزینه Open with به کمک مروگر کروم فایل خود را باز نمایید. اکنون متن فارسی فایل را کپی نموده و داخل فایل WORD خود Paste کنید . بایستی یادآور شویم که استفاده از مرورگرها در تبدیل فایل  PDF به WORD مشکل برعکس شدن حروف را برطرف خواهد کرد.

سخن پایانی

 در صورتی که با بکار بستن این راهکارها برای جلوگیری از بهم ریختن فونت در WORD مشکل حل نگردید بهتر است با متخصصان امور رایانه و برنامه نویسی تماس بگیرید. بخاطر این که مشکل شما دو چندان نگردد از دست کاری رایانه خود جدا خودداری کنید .سپاسگزاریم که تا انتهای مقاله جلوگیری از بهم ریختن فونت در WORD در سایت لوکس فایل همرا ما بودید.

اگر تمایل دارید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید، لینک زیر را کپی کنید و در محل مورد نظر قرار دهید.
(برای کپی کردن لینک، دست خود را روی کادر زیر نگه دارد و بعد کپی کنید)
جلوگیری از بهم ریختن فونت در WORD
https://looksfile.com/article/70/view

نظرات کاربران

مجوزها،گواهینامه ها و بانکهای همکار

لوکس فایل | فروشگاه ساز رایگان فروش فایل دارای نماد اعتماد الکترونیک از وزارت صنعت و همچنین دارای قرارداد پرداختهای اینترنتی با شرکتهای بزرگ به پرداخت ملت و زرین پال و آقای پرداخت میباشد که در زیـر میـتوانید مجـوزها را مشاهده کنید