9 روش تبلیغات موثر در فروش کسب و کار

9 روش تبلیغات موثر در فروش کسب و کار
امتیاز کاربران 0

از سالهای دور امر اطلاع و اگاهی یکی از مهمترین فرایندها در کسب و کار و تجارت بوده و در حال حاضر هم می باشد. این اطلاع رسانی در کسب و کار بنام تبلیغ شناخته می شود. امروزه دیگر مانند گذشته تبلیغ بصورت جارچی بودن و داد زدن در معابر نیست و به علمی با هزار ترفند و رشته تبدیل شده است. در مقاله پیش رو در مورد تبلیغات و نه تا از شیوه های تبلیغات موثر در فروش کسب و کار توضیحاتی خواهیم داد.

تبلیغات به چه معنی است و انواع ان کدام است؟

تبلیغات از ریشه ابلاغ به معنی اطلاع می باشد و تبلیغات به معنی برقراری ارتباط با مشتری برای توضیح در خصوص یک کالا و یا خدمات می باشد. در جامعه امروزی تبلیغات انواع گوناگونی دارد که عبارتند از:

تبلیغات میدانی

منظور از این روش تبلیغاتی ان نوع می باشد که در فضای محدود شهر و یا بنرهای بین جاده ای مورد استفاده قرار می گیرد.

تبلیغات کاغذی

هر نوع تبلیغ مانند تراکت، پوستر، تقویم، کارت ویزیت،

سالنامه و این گونه موارد که بر روی کاغذ چاپ و در اختیار عموم قرار گرفته می شود.

تبلیغات رسانه ای

منظور از تبلیغات رسانه از استفاده از رادیو، تلویزیون، ماهواره، سینما و فیلم های تولید شده برای سینمای خانگی می باشد. این نوع تبلیغات نیز بستگی به گستردگی تبلیغات هزینه های خاص خود را دارد.

تبلیغات در فضای مجازی

بعد از ظهور مجازی و اینترنت نوع دیگری از تبلیغات مرسوم گردید که بخاطر هزینه اندک و گستردگی ان طرفداران و مخاطبان زیادی را به سمت خود کشانده است. این نوع تبلیغات نیز قوانین و برنامه های اجرایی خاص خود را دارد. همانگونه که گفته شد هر کدام از این تبلیغات ویژگی های خاص خود را داشته و محدوده پوشش ان خاص یک منطقه، کشور و یا فراتر از ان می باشد.

9 تا از شیوه های تبلیغات موثر در فروش کسب و کار

با توجه به توضیحات داده شده در مورد تبلیغات و روش های مختلف ان این را بخوبی می دانیم که هر روش تبلیغاتی برای فروش بیشتر و جذب مشتری بایستی یک سری برنامه ها و قوانین رعایت گردد. اما بصورت کلی تبلیغات قوانین خاص خود را دارد که در ادامه به نه مورد از این قوانین اشاره خواهیم کرد:

جلب توجه با انجام تبلیغات هوشمندانه

فارغ از این که چه نوع تبلیغی را مد نظر دارید اولین و مهم ترین نکته جلب توجه می باشد. در بسیاری از اوقات یک تصویر می تواند جای یک متن طولانی را بگیرد. برای مثال تابلو های راهنمایی و رانندگی و یا پوستر سکوت در بیمارستان ها بدون این که جمله ای بکار رفته باشد بهترین پیام را با بیشترین تاثیر در کمال سادگی به مخاطب ارایه خواهد داد. در این مورد خلاقیت و علمی بودن تبلیغ بسیار مهم می باشد.

تبلیغ در مورد مزایایی کالا یا خدماتی که ارایه می دهید

نکته دوم و مهم شیوه های تبلیغات موثر در فروش کسب و کار که بایستی در تبلیغات در نظر گرفت جلب نظر مشتری با توصیف مزایای کالا و یا خدماتی که ارایه می دهید می باشد. چرا که مشتری بدنبال این می باشد که در قبال هزینه ای که می کند چه کالا و یا خدماتی و چه مزایایی را بدست می اورد. بهتر است در این مورد از مزیت های کالای تولیدی شما و یا خدماتی که ارایه می دهید صادقانه با مخاطبان صحبت کنید

از بین بردن ترس و واهمه در مخاطبان و خریداران خود

نکته سوم و مهمی که فارغ از نوع تبلیغ بایستی به عنوان یک اصل بایستی در نظر گرفت و رعایت نمود از بین بردن ترس می باشد. به عنوان فروشنده کالا و خدمات بایستی این را در نظر داشته باشید که افراد مقابل شما به عنوان خریدار پولی را که هزینه می کنند به سختی بدست اورده و متاسفانه در بازار نیز اجناس بی کیفیت به وفور یافت می شود. بخاطر همین برای هزینه کردن بایستی این اطمینان را داشته باشد که جنس با کیفیتی تحویل می گیرد. بنابراین تبلیغات شما بایستی از بین برنده شک و شبهه باشد. به عنوان مثال وقتی شما کالا و یا خدمات خود را با ضمانت به مشتری ارایه می دهید هم کیفیت محصول خود را ضمانت کرده اید و هم برای خریدار کالا و یا خدمات شما مشوقی می شود. برای معرفی کالای شما به دیگران و در اصل شما با یک تیر دو نشان را زده اید. برخی از تولیدکنندگان به کیفیت جنسی که تولید کرده اند اطمینان دارند که امکان مرجوعی کالا در صورت عدم کیفیت را فراهم نموده اند. این امری است که شما نیز می توانید ان را انجام دهید.

استفاده و کمک گرفتن از تصویرهای جذاب

شیوه های تبلیغات موثر در فروش کسب و کار با تصاویر جذاب بهبود می یابد. بسیاری از مردم نسبت به دیدن تصاویر علاقه خاصی دارند. سعی کنید این نکته را در اگهی های خود در نظر بگیرید و همراه با تصاویر جذاب استفاده از متن های زیبا هم بسیار مهم است. اگر تبلیغ در فضای مجازی است استفاده از طرح های گرافیکی جذاب می تواند کمک موثری باشد.

راه های تماس را در اختیار مشتریان خود قرار دهید

شیوه های تبلیغات موثر در فروش کسب و کار با حضور مشتری بهتر می شود. تاثیر گذاری تبلیغات در صورتی تکمیل می شود که بیننده بداند از چه مسیری امکان ارتباط با شما را دارد. به همین خاطر در کنار تبلیغات خود فارغ از اینکه از چه طریقی ان را انجام می دهید راه های تماس را نیز در اختیار بازدید کنندکان تبلیغ خود قرار دهید. از این طریق مشتری هم کالا و یا خدمات و مزیت های ان را خواهد دید و هم از راه های ارتباطی جهت تهیه کالا مطلع خواهد شد.

رضایت مشتریان قبلی و توصیه انان به خرید کالا

از نکات دیگری که می تواند در جذب مشتری و فروش کالا و خدمات تاثیرگذار باشد رضایتمندی مشتری های قبلی شما می باشد. شما می توانید از مشتریان قبلی بخواهید که فیلم های کوتاه از کالا و خدمات دریافتی تهیه و در فضای مجازی برای دیدن دیگران به نمایش بگذارید.

احساس ضرورت نسبت به تهیه کالا و یا خدمات

هر چند هدف تبلیغات جذب مشتری و هدایت انان به سمت تولیدات کالا یا خدمات موسسه یا فروشگاه شما می باشد. اما بهترین انتخاب برای شما جلب سریع مشتری به سمت خود است. هر چه این مسیله دیرتر اتفاق بیافتد احتمال از بین رفتن علاقه مشتری و عدم خرید را بدنبال داشته باشد. بهترین گزینه در امر تشویق مشتری ارایه تخفیف در یک بازه زمانی می باشد. بدین معنی که اگر مشتری در یک زمان خاص اقدام به خرید کند از تخفیف بهره مند می گردد.

ارایه تبلیغات در قالب خبر

یکی از روش های بسیار کاربردی درشیوه های تبلیغات موثر در فروش کسب و کار بسیار استفاده از تبلیغ به شیوه خبری می باشد. برای عامه مردم شنیدن و پیگیری اخبار همیشه در بیشتر دیدن اگهی و تبلیغ موثر بوده است. به همین خاطر این روش می تواند تاثیر چندین برابری داشته باشد. شما می توانید با استفاده از جملاتی مانند (منتظر خبرهای شگفت انگیز ما باشید) مخاطب خود را در انتظار نگه داشته و بیشترین بهره برداری از این مسیله را ببرید.

استفاده از خلاقیت ها

از جمله نکات بارز در تبلیغات استفاده از روش ها و تکنیک هایی است که دیگران استفاده نکرده اند. هر چه این روش ها خلاقانه تر باشد نتیجه بهتری عاید شما خواهد شد. در این مسیر می توانید از مشاورین تبلیغات استفاده کنید. هر چند بایستی هزینه کنید اما در قبال این هزینه سود بالایی را نصیب خود خواهید نمود.

سخن پایانی

شیوه های تبلیغات موثر درفروش کسب و کار می تواند بسیار خاص و متفاوت باشد. استفاده از موسسات تبلیغاتی و خلاقیت های مبتکرانه در این زمینه بسیار موثر و کارساز خواهد بود . از هزینه کردن در این امر اصلا هراسی بخود راه ندهید.

اگر تمایل دارید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید، لینک زیر را کپی کنید و در محل مورد نظر قرار دهید.
(برای کپی کردن لینک، دست خود را روی کادر زیر نگه دارد و بعد کپی کنید)
9 روش تبلیغات موثر در فروش کسب و کار
https://looksfile.com/article/67/view

نظرات کاربران

مجوزها،گواهینامه ها و بانکهای همکار

لوکس فایل | فروشگاه ساز رایگان فروش فایل دارای نماد اعتماد الکترونیک از وزارت صنعت و همچنین دارای قرارداد پرداختهای اینترنتی با شرکتهای بزرگ به پرداخت ملت و زرین پال و آقای پرداخت میباشد که در زیـر میـتوانید مجـوزها را مشاهده کنید