7 تکنیک بازاریابی برای فروشگاه اینترنتی

7 تکنیک بازاریابی برای فروشگاه اینترنتی
امتیاز کاربران 0

در دهه های اخیر یکی از راه هایی که در زمینه ارتباطات دو و چند جانبه بسیار تاثیر گذار بوده حضور اینترنت می باشد. به گونه ای که نامه نگاری و تلگراف را گوشه نشین نموده است. استفاده برنامه های مختلف در فضای مجازی این امکان را فراهم نموده تا علاوه بر برقراری ارتباط در زمینه بیزنس و تجارت در سطح وسیعی مورد استفاده قرار گیرد. در نوشته پیش رو ضمن توضیح در مورد فروشگاه اینترنتی و هفت تکنیک بازاریابی برای فروشگاه اینترنتی در این زمینه خواهیم پرداخت.

تعریف فروشگاه اینترنتی

فروشگاه اینترنتی به سایت هایی گفته می شود که اطلاعات دقیقی از یک و یا چندین محصول به همراه قیمت را در اختیار بازدیدکنندگان خود قرار خواهند داد. بازدیدکنندگان از این فروشگاه ها مختارند که یک و یا چند جنس مورد نظر خود را انتخاب نموده، اقدام به خرید نمایند. لازم به توضیح است معمولا فروشگاه های اینترنتی این امکان را برای مخاطبان خود فراهم نموده اند تا بتوانند با استفاده از سبد کالا چندین کالا را بصورت یکجا خریداری نمایند

نکته دیگر در مورد فروشگاه های اینترنتی این که موقعیت تعویض کالا و با پرداخت موقع تحویل کالا را فراهم می نمایند.


انواع فروشگاه اینترنتی


به طور کلی فروشگاه اینترنتی را می توان به دو دسته تقسیم نمود:

فروشگاه های اینترنتی فیزیکی

این فروشگاه ها کالاهای معمول در جامعه را بفروش می رسانند. بهتر است بگوییم کالاهایی را که امکان لمس شان وجود دارد.

این کالا ها می تواند شامل انواع کالاها اعم از پوشاک، خوراک، قطعات صنعتی، پزشکی و غیره باشد.

فروشگاه های اینترنتی دیجیتال

این فروشگاه ها فروشنده هیچ گونه کالای فیزیکی نبوده و در ازای پرداخت هزینه به خریدار فایل، برنامه و دیگر اینگونه موارد را ارائه می دهد. در این نوع از فروشگاه های اینترنتی پس از انجام خرید محصول مورد نظر بصورت لینک برای خریدار ارسال می شود.


هفت تکنیک بازاریابی برای فروشگاه اینترنتی را در ادامه این نوشته بیان می کنیم.


شبکه های اجتماعی

یکی از تکنیک هایی که می توانید برای فروشگاه اینترنتی خود استفاده نمائید استفاده از شبکه های دیگر اجتماعی می باشد. هر چند شما به عنوان دارنده فروشگاه اینترنتی دارای سایت مستقل خود هستید ولی می توانید برای ارتباط بیشتر از برنامه ها و اپلیکیشن های متعدد موجود در فضای مجازی نیز استفاده کنید. به عنوان مثال استفاده از تلگرام و اینستاگرام می تواند کمک موثری باشد. می توانید عکس و فیلم های متعددی از کالاهای فروشگاه را در شبکه های دیگر به نمایش بگذارید. این کار باعث می گردد با مخاطبان و مشتریان بیشتری در تعامل باشید و موجب آشنایی بیشتر کاربران با برند شما و افزایش فروش خواهد گردید.

تولید محتوای جذاب

با تولید محتوای جذاب کسانی که قصد خرید از فروشگاه شما را دارند به سایت اینترنتی شما به عنوان یک مرجع اعتماد کنند. این امر باعث می شود فروشگاه شما به عنوان یک برند برتر شناخته شود.

شرکت در بحث ها و رویدادهای آنلاین

یکی دیگر از هفت تکنیک بازاریابی برای فروشگاه اینترنتی شرکت در رویدادها و وبینارهای اینترنتی می باشد. حضور شما باعث خواهد شد آگاهی از برندتان افزایش پیدا کند. ضمن این که امکان استفاده از تجربه دیگران را بدست خواهید آورد، تخصص های لازم در زمینه معرفی و فروش را نیز کسب می کنید. برند خود را نیز به صورت بهتری به دیگران معرفی خواهید نمود.

بکارگیری و استفاده از تبلیغات گوگل

یکی از تکنیک های دیگر در بازاریابی اینترنتی استفاده از تبلیغات اینترنتی یا گوگل ادز می باشد. استفاده از این روش باعث خواهد گردید تا شما در کلمات کلیدی پربازده گوگل در صدر قرار گرفته و بازدید بیشتری نصیب سایت خود کنید. این روش (تبلیغ از طریق گوگل) از استراتژی های موثر بوده و از مزیت های آن می توان به عدم نیاز به طراحی خاص برای تبلیغات اشاره نمود.

استفاده از ایمیل یکی از هفت تکنیک بازاریابی برای فروشگاه اینترنتی

برای این روش بازاریابی بهتر است ایمیل مشتری های اصلی و واقعی خود را داشته باشید. حتی ایمیل مشتریان احتمالی و دیگر افراد علاقمند به فروشگاه خود را جمع آوری نموده و هنگامی که قصد دارید کالای جدیدی را ارائه نمایید به آنها ایمیل بزنید. مطلع شان کنید. ضمن این که ایمیل می تواند بستری مناسب برای تخفیف به مشتریان و ترغیب آنها به خرید دوباره باشد.

ارائه پیشنهاد های ویژه به مشتریان خود

ارائه تخیفات ویژه و موارد دیگری مانند ارسال رایگان می تواند در امر بازاریابی برای فروشگاه اینترنتی شما موثر واقع گردد. مشتریان با دیدن شرایط ویژه فروش و تخیفاتی که ارائه می دهید ضمن خرید برای برند شما نیز به عنوان یک تبلیغ کننده اقدام خواهند نمود. این خود یک نوع بازاریابی غیر مستقیم برای فروشگاه شما خواهد بود.

تبلیغ بر روی بسته های ارسالی و دادن هدیه به مشتریان هنگام ارسال کالا حتما بر روی بسته ارسالی نیز از تبلیغ استفاده کنید. این امر باعث می گردد مشتریانی که از فروشگاه شما کالایی را خریداری می کنند هنگام تحویل کالا تبلیغ در مورد کالای دیگری نیز مشاهده کنند.

نکته دیگر این هنگام ارسال بسته های کالا هدایای تبلیغاتی نیز ارسال کنید.

سخن پایانی

در این نوشته در سایت  لوکس فایل  ما به بررسی هفت تکنیک   بازاریابی    برای فروشگاه اینترنتی پرداختیم. از روش های دیگری نیز می توانید در بازاریابی فروشگاه اینترنتی استفاده کنید که بستگی به خلاقیت و نوآوری خودتان دارد. به عنوان مثال حمایت از رویدادهای محلی با نام برند خود، همکاری با دیگر فروشگاه های اینترنتی و دیگر موارد که می تواند در معرفی برندتان موثر باشد.

اگر تمایل دارید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید، لینک زیر را کپی کنید و در محل مورد نظر قرار دهید.
(برای کپی کردن لینک، دست خود را روی کادر زیر نگه دارد و بعد کپی کنید)
7 تکنیک بازاریابی برای فروشگاه اینترنتی
https://looksfile.com/article/63/view

نظرات کاربران

نظرتان را ارسال کنید

captcha

مجوزها،گواهینامه ها و بانکهای همکار

لوکس فایل | فروشگاه ساز رایگان فروش فایل دارای نماد اعتماد الکترونیک از وزارت صنعت و همچنین دارای قرارداد پرداختهای اینترنتی با شرکتهای بزرگ به پرداخت ملت و زرین پال و آقای پرداخت میباشد که در زیـر میـتوانید مجـوزها را مشاهده کنید