ترفندهای پاورپوینت

ترفندهای پاورپوینت
امتیاز کاربران 0

یکی از تکنولوژی هایی نوین که از زمانی که پا به عرصه گذاشت رشدی روبه جلو داشت و سریعا فراگیر و جهانی شد اینترنت می باشد. با روی کار آمدن اینترنت به مرور زمان برنامه های بسیاری توسط برنامه نویسان در زمینه های مختلف طراحی و در معرض استفاده افراد قرار گرفت که در خیلی از موارد استقبال زیادی از این برنامه ها نیز شده است. در مقاله پیش رو در مورد یکی از این برنامه ها بنام پاورپوینت و ترفندهای پاورپوینت توضیحاتی خواهیم داد.

معرفی و بررسی پاورپوینت

پاورپوینت(PowerPoint) را می توان نرم افزاری ساده و چند رسانه ای تصویری نامید که به دارنده آن کمک می کند اسلاید های تصویری زیادی را به عنوان یک پروژه تهیه نموده و از طریق پروژکتور به مخاطبین نشان داد.

کاربرد پاورپوینت

با استفاده از پاورپوینت می توان از اسلاید برای نمایش تصاویر و متون خود استفاده نمود. طراحی برنامه پاورپوینت به گونه ای می باشد که علاوه بر قابلیت های اختصاصی که مربوط به خود برنامه می باشد امکان استفاده از برخی قابلیت های ورد و اکسل را نیز دارا می باشد. بخاطر همین شما هنگام استفاده از هر اسلاید برنامه پاورپوینت می توانید نمودار، جدول، تصاویر و متن و غیره را قرار دهید. ضمن اینکه توانایی ویرایش متن قرار داده شده در برنامه را نیز خواهید داشت.

از دیگر امکاناتی که برنامه پاورپوینت می تواند در اختیار کاربر خود قرار دهد استفاده انمیشن برای متن، اسلاید، و تصاویر می باشد. نکته مهم این که می توانید کار صداگذاری بر روی آنها را نیز انجام دهید.

ترفندهای پاورپوینت

در این بخش برخی از ترفندهایی که می توانید در برنامه پاورپوینت اجرا کنید بررسی می کنیم.این موارد عبارتند از:

انتخاب ساده تصاویر

هر چه تصاویر و اسلایدهایی که انتخاب می کنید ساده تر باشد مخاطب ارتباط بهتری با موضوع مطرح شده برقرار خواهد کرد. پیچیدگی اسلاید ها موجب سردرگمی مخاطب خواهد شد.

دقت در انتخاب تصاویر

این امر باعث خواهد شد که مخاطبان شما بهتر آنها را بخاطر بسپارند. این تصاویر را به هم مرتبط سازید تا جلوه ای موثر تر داشته باشند و اسلاید های تان توانایی پشتیبانی از موضوعات ارائه شده تان راداشته باشند.

اسلایدهای کاربردی، از ترفندهای پاورپوینت

استفاده از اسلاید هایی که ارتباط بهتر و مستقیم تری با مخاطب داشته باشند اهمیت دارد. برای توضیح ویژه بهتر است بگوییم اگر تصمیم به ارتباط با گروهی از والیبالیست ها دارید از اسلایدهای مختلف همین ورزش استفاده نمایید. یا عکس تجهیزات مربوط به والیبال را بجای تصاویر کلی تر نمایش دهید.

ویرایش تصاویر

از دیگر ترفندهای پاورپوینت ویرایش آنها می باشد تا تصاویری واضح و صریح داشته باشید. چرا که مخاطبان بر روی این تصاویر دقت و تمرکز خواهند داشت. اگر اسلاید ها و تصاویر مورد استفاده در پاورپوینت دارای کلمات اختصاری و اصطلاحات خاصی هستند اطمینان حاصل کنید که مخاطب تان متوجه آن شده و مشکلی نخواهند داشت.

کلیپ آرت، از ترفندهای پاورپوینت

اگر از کلیپ آرت استفاده می کنید بهتر است برای هر نمایشی از کلیپ سفارشی استفاده کنید و هر موضوع کلیپ اختصاصی و اصلی مربوط به خود را داشته باشد.

جذابیت  سادگی

اسلاید های انتخاب شده را بیش از اندازه شلوغ نکنید. تصویری را انتخاب و بر روی آن متمرکز شوید که فضا را تکمیل کرده باشد. با این کار مخاطب تان در تشخیص دقیق دچار مشکل نخواهد شد.

سخن پایانی

در این نوشته در سایت لوکس فایل ما به بررسی ترفندهای پاورپوینت پرداختیم.  ترفند های بیشتری در پاورپوینت وجود دارد که می تواند کار مخاطب را برای تشخیص و انتخاب بهتر و راحت تر کند که به همین چند مورد بسنده می کنیم. شما می توانید در این مورد از تجربه دیگران وخلاقیت های خاص خود نیز استفاده نمائید.

اگر تمایل دارید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید، لینک زیر را کپی کنید و در محل مورد نظر قرار دهید.
(برای کپی کردن لینک، دست خود را روی کادر زیر نگه دارد و بعد کپی کنید)
ترفندهای پاورپوینت
https://looksfile.com/article/62/view

نظرات کاربران

نظرتان را ارسال کنید

captcha

مجوزها،گواهینامه ها و بانکهای همکار

لوکس فایل | فروشگاه ساز رایگان فروش فایل دارای نماد اعتماد الکترونیک از وزارت صنعت و همچنین دارای قرارداد پرداختهای اینترنتی با شرکتهای بزرگ به پرداخت ملت و زرین پال و آقای پرداخت میباشد که در زیـر میـتوانید مجـوزها را مشاهده کنید