نکات مهم در طراحی پاورپوینت درسی (پاورپوینت دانش آموزی)

نکات مهم در طراحی پاورپوینت درسی (پاورپوینت دانش آموزی)
امتیاز کاربران 0

پاورپوینت دارای طرح ها و اسلاید های آماده بسیاری بوده که بر اساس نوع ارائه می تواند از این اسلاید ها استفاده کرد. برای بررسی نکات مهم در طراحی پاورپوینت درسی با ما همراه باشید.

بررسی هدف ارائه پاورپوینت

در اولین مرحله آموزش، باید هدف آموزشی مورد توجه قرار می گیرد. هدف آموزشی به معنای مشخص کردن مطالب و مفاهیمی است که می خواهید به دانش آموزان خود آموزش دهید. قبل از اینکه به طراحی یک پاورپوینت درسی حرفه ای بپردازید، باید هدف آموزش را در نظر داشته باشید. داشتن هدف باعث می شود مطالب شما ساختاری مرتب و متناسب داشته باشند و مخاطبانتان بتوانند مفاهیم را به راحتی درک کنند. 

انتخاب هدف آموزشی به کاربر کمک می کند تا دروس مختلف را به صورت جداگانه و مرتب برای مخاطبانتان ارائه دهد.

 



طراحی اسلایدهای پاورپوینت

 

اسلاید های پاورپوینت حرفه ای باید به گونه ای طراحی می شوند که در هر دقیقه ارائه، تنها یک یا دو موضوع بیان شود. تعداد اسلاید ها باید متعادل باشد. متن باید به صورت مختصر و مفید باشد و تنها موارد اصلی و کلیدی بیان می شود. هر اسلاید باید تنها یک موضوع را در برگیرد و هیچگاه دو موضوع متفاوت را در یک اسلاید قرار نمی گیرد. 

استفاده از جدول، نمودار، و اینفوگرافی برای بیان توضیحات، به جای استفاده از متن، به اسلایدها ظاهری حرفه ای تر می دهد و باعث درک بیشتر مخاطبان از موضوع ارائه می شود.

توجه به رنگ متون و ساختار پاورپوینت

 

در اسلاید های پاورپوینت، بهتر است از زمینه های ساده و روشن مانند سفید استفاده شود. در صورتی که از زمینه های تیره استفاده می کنید، مطمئن شوید که متن ها از رنگ های روشن مثل سفید باشند تا تضاد مناسبی ایجاد شود و خواندن آسان تر باشد. استفاده از رنگ های جیغ و فانتزی باعث می شود که توجه مخاطبان از موضوع اصلی منحرف شود. 


پیشنهاد مطالعه: فروش فایل کتاب

اندازه فونت تیترها و جزئیات پاورپوینت

 در طراحی پاورپوینت، شفافیت موضوع یا به عبارت دیگر خوانایی متن ها امری بسیار حیاتی است. برای این منظور، استفاده از فونت های با سایز حداقل 18 مناسب است. عناوین باید با سایز بزرگتر و زیرعناوین با سایز کوچکتری باشند؛ به عنوان مثال، می توان از سایز 40 برای عناوین، 28 برای زیرعناوین و سایز 24 برای متن استفاده کرد. به فاصله بین خطوط نیز توجه کنید که به هم ریخته نباشد.

در همه اسلایدها باید از یک یا حداکثر دو فونت برای متون استفاده شود. همچنین، برای ارائه های رسمی مانند سمینارها، بهتر است از فونت های معمولی و متعارف استفاده کرد و از فونت های فانتزی و غیراستاندارد پرهیز نمود. فونت های بی نازنین و بی تیتر بخهترین فونت های پاورپوینت برای ارائه و فروش فایل محسوب می شود.

تصاویر و جداول پاورپوینت

 

تصاویر باید از کیفیت و اندازه مناسب برخوردار باشند و باید با متن مطابقت داشته باشند. استفاده از تصاویر و انیمیشن ها باید محدود و متعادل باشد. استفاده بیش از حد می تواند مخاطبان را منحرف کرده و آزاردهنده باشد. در هر اسلاید باید حداکثر 1 یا 2 تصویر قرار داده شود. برای نمایش داده های عددی و روند تغییر آن ها، استفاده از نمودار مناسب است. نمودار ها باید عنوان داشته باشند و از جهت خوانایی بیشتر، بهتر است از انواع مختلف نمودار ها استفاده شود.

به طور کلی، تناسب و تعادل در استفاده از تصاویر، جداول موارد دیگر الزامی است.

استفاده از انیمیشن برای نمایش تصاویر

 

در ساخت پاورپوینت می توان از افکت ها و انیمیشن های ساده تر استفاده کرد. استفاده از افکت های پیچیده باعث می شود ارائه گیج کننده شده و تمرکز مخاطبان را از موضوع اصلی منحرف کند. در ارائه های رسمی مانند سمینارها یا جلسات دفاع، می توان از افکت های متناسب با موضوع ارائه استفاده کرد. افکت های نا مناسب توجه مخاطبان را از موضوع اصلی منحرف می کند.

 

جمع بندی

در این بحث به بررسی نکات مهم در طراحی پاورپوینت درسی خصوصا به پاورپوینت دانش آموزی پرداختیم. برای اطلاعات بیشتر برای جزئیات بحث مطرح شده یا فروش انواع فایل پاورپوینت، فروش فایل علمی، فروش فایل علوم پایه، فایل های هنری و کسب درامد از آن به مجموعه لوکس فایل مراجعه کنید.

 



 

اگر تمایل دارید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید، لینک زیر را کپی کنید و در محل مورد نظر قرار دهید.
(برای کپی کردن لینک، دست خود را روی کادر زیر نگه دارد و بعد کپی کنید)
نکات مهم در طراحی پاورپوینت درسی (پاورپوینت دانش آموزی)
https://looksfile.com/article/275/view

نظرات کاربران

نظرتان را ارسال کنید

captcha

مجوزها،گواهینامه ها و بانکهای همکار

لوکس فایل | فروشگاه ساز رایگان فروش فایل دارای نماد اعتماد الکترونیک از وزارت صنعت و همچنین دارای قرارداد پرداختهای اینترنتی با شرکتهای بزرگ به پرداخت ملت و زرین پال و آقای پرداخت میباشد که در زیـر میـتوانید مجـوزها را مشاهده کنید